De Hawk-eye van Patagonias

Nuria van Patagonias

Wie is?

Ik ben Nuria, 50 jaar en in 2003 getrouwd met Ferdinand (55). Ik ben geboren en getogen in Argentinië. Geen kinderen maar de liefste oom en tante voor velen. Ooit begonnen met de studie economie. Niet afgemaakt maar in 2003 vanwege de liefde naar Nederland vertrokken. Direct naar Amstelveen in de wijk Elsrijk gaan wonen. Ik heb de taal, de cultuur en de mensen leren kennen door te werken in verschillende winkels. Thuis spreken we Spaans, maar op de werkvloer Nederlands. Ik ben opgegroeid in bakkerij van mijn oom in Buenos Aires, de stad waar ik voor korte tijd terugkeerde om de traditionele manier van ijsmaken eigen te maken. Ik ben mijn bedrijf begonnen in de garage om vervolgens de ijsjes en ijstaarten te bezorgen. Een voorloper van thuisbezorgd. We hebben nu inmiddels een vestiging in de Johannus Calvijnstraat (zijstraat Lindenlaan) en sinds 2020 op een prominente plek in het Stadshart, zodat we nog meer mensen uit de regio blij kunnen maken met ons ambachtelijke ijs.

Wat heb je met sport en tennis?

Niet heel veel, maar ik heb vroeger wel gevolleybald en let op gepadeld (!). Toen Nederland daar nog nooit van had gehoord. Als ik wat meer tijd heb ga ik wellicht weer eens een balletje slaan op Park Startbaan.

Nuria met scorebord

Wie/wat is Patagonias?

Patagonias is dat deel van Argentinië waar het erg koud kan zijn. Wij brachten er onze honeymoon door en toen besloten Ferdinand en ik deze naam te gebruiken voor ons nog op te richten bedrijf. Patagonias staat eigenlijk ook wel voor het toetje van Amstelveen, louter met natuurlijke producten net als vroeger. (H)eerlijk bereid, zonder smaak-, kleur- of geurstoffen met zo min mogelijk suikers en áltijd met natuurlijke ingrediënten. Echte bananen, echte aardbeien, echte appels en echte eieren. En met weinig zout en zo min mogelijk suiker. Maar ook voor een heerlijke kop koffie met ambachtelijk gemaakte patisserie kun je bij ons terecht.

Waarom heeft Patagonias voor de LTC Startbaan gekozen?

Jullie aanpak sprak ons aan. Er is door jullie echt over nagedacht hoe jullie de exposure voor sponsoren zo groot mogelijk kunnen maken. Veel waar voor je geld. En dat sluit aan bij onze eigen filosofie. Daarnaast hebben jullie een groot en interessant ledenbestand. We wilden graag “part of the community” zijn. Deel uitmaken van de gemeenschap. We merken nu dat steeds meer leden van LTC Startbaan ons omarmen en andersom.

Waaraan zou je het liefst je sponsorbijdrage besteed zien worden?

Het liefst aan jonge mensen en kinderen, want daar moeten wij het allemaal in de toekomst van hebben. Wij zijn zelf ook kindvriendelijk ingericht. Kinderen kunnen bij ons in een speciale hoek boekjes lezen of spelletjes spelen. Soms nemen ze de boekjes mee. Soms brengen ze nieuwe boekjes. Sommige ouders komen daardoor niet alleen “een ijsje halen”, maar maken er echt een gezellig uitje van.

Wat kan Patagonias voor de leden betekenen en/of andersom?

Dat we zoals eerder al vermeld een gezond product leveren met veel vitaminen, weinig zout en veel natuurlijke ingrediënten.
Daarnaast hebben we in het verleden al diverse (kortings)acties voor LTC Startbaan leden gehad en wellicht dat we dat komend seizoen weer doen. Dus houd de goodiebag voor een van de komende toernooien maar goed in de gaten 😉

Heb je tot slot nog wat toe te voegen?

Wij nodigen iedereen van harte uit op een van onze locaties. Zo ook in de vestiging in het Stadshart, gelegen tegenover Xenos. Deze is geopend in coronatijd en daarom misschien aan de aandacht ontsnapt. En we wensen alle leden een mooi jubileumjaar toe, wellicht gaan we daar ook nog een rol in spelen. Hasta Pronto!

Schooneman design