Vertrouwenspersoon

Met ingang van januari 2024 zijn twee vertrouwenspersonen gestart bij LTC Startbaan.

Als vereniging vinden we een positieve sportcultuur van belang en willen we ervoor zorgen dat we grensoverschrijdend gedrag tegengaan. Het instellen van een vertrouwenspersoon zorgt ervoor dat, in geval van grensoverschrijdend gedrag, er een laagdrempelige vorm is om dit bespreekbaar te maken en ondersteuning te ontvangen.

De vertrouwenspersonen van Startbaan zijn bereikbaar voor de leden van Startbaan en bieden een luisterend oor. Zij kunnen jou bijstaan in het proces hoe om te gaan met, dan wel melding te doen van grensoverschrijdend gedrag. Een nadere toelichting van de taken van de vertrouwenspersoon kan je terugvinden op onze website.

Je kunt telefonisch of per email contact opnemen met een van onze vertrouwenspersonen. De gegevens vind je in de ledenlijst. Onderstaand een korte toelichting van hun achtergrond.

Therese Wijnen

Therese heeft 35 jaar leidinggevende ervaring bij verschillende bedrijven en is thans algemeen directeur bij een financiële en juridische dienstverlener. Daarnaast heeft ze ervaring als buurtbemiddelaar, is ze vrijwilliger bij Stichting Voorleesexpress en is ze gecertificeerd vertrouwenspersoon.

Robin Maaswinkel

Robin is gepensioneerd. In zijn werkzame leven heeft hij verschillende functies in de sport bekleed, onder andere is hij 8 jaar tennislesleraar geweest.

Na de sport is hij het bedrijfsleven in gestapt en heeft daar 30 jaar in sales/marketing management gewerkt.

Daarnaast heeft hij ruime ervaring opgedaan als lid van de Ondernemingsraad, waarvan 10 jaar als voorzitter.