Tossen

Tossen is een uitstekende gelegenheid om gezellig met andere leden recreatief een balletje te slaan. Je komt naar de baan en wordt dan min of meer willekeurig met anderen ingedeeld in een mix of dubbel. Je speelt een rondje van 45 minuten (maandagochtend 30), waarna de koppels opnieuw gevormd worden voor een volgend rondje.

De baancommissarissen doen niet aan verzoeknummers, maar kijken wel naar spelplezier. Bij grote toeloop kan er worden ingedraaid of bepaalt het lot dat je een rondje moet overslaan.

Na afloop kun je natuurlijk volop napraten op het terras met koffie of een ander drankje.

Toss-momenten

Elke week vanaf begin april tot eind oktober zijn er verschillende toss-mogelijkheden:

• Maandagochtend (mannen) vanaf 09.30 uur (inloop vanaf 09.00 uur) tot 11.00 uur, drie rondjes van 30 minuten.
  • Maandagavond (gemengd) vanaf 19.00 uur* tot 22.00 uur, vier rondjes van 45 minuten.
  • Dinsdagavond  (gemengd) vanaf 19.00 uur* tot 22.00 uur, vier rondjes van 45 minuten.
  • Woensdagochtend (vrouwen) vanaf 09.00 uur tot 11.30 uur.

* Zorg dat je 10 minuten voor het begin van de speelronde aanwezig bent. De eerste speelronde wordt vanaf 18.50 uur in willekeurige volgorde ingedeeld. Vroeger komen mag natuurlijk wel, maar vergroot niet de kans op indeling.

Tijdens de toss-momenten zijn er altijd enkele banen beschikbaar om te reserveren. Overleg altijd met de dienstdoende baancommissaris als je op een baan wil spelen die voor de toss gereserveerd is, maar vrij is.

Er is geen toss op  2e paasdag, 2e pinksterdag, tijdens het Open Startbaan Toernooi en tijdens de Clubkampioenschappen ('s avonds).