OldStars

OldStars tennis is een initiatief van het Nationaal Ouderenfonds en de KNLTB. Onze club is hiermee in 2021 gestart, als eerste vereniging in Amstelveen.

In de zomer wordt gespeeld op Park Startbaan (donderdagochtend) en in de winter in NTC De Kegel (donderdagmiddag).

Het aantal deelnemers is inmiddels gestegen van 7 in 2021 tot 24 begin 2024!

Wat is OldStars tennis?

OldStars tennis is een aangepaste spelvorm, bij uitstek geschikt voor ouderen die op een gezonde manier  willen blijven bewegen.

Ook voor mensen die al gestopt zijn met tennis, biedt het nieuwe kansen om toch weer actief te zijn op de tennisbaan en nieuwe mensen te ontmoeten.

Een goede warming-up onder deskundige begeleiding hoort erbij, daarin is aandacht voor coördinatie, motoriek en balans. Maar ook de techniek en tactiek van het tennis komen aan bod.

OldStars tennis is een veilige en verantwoorde spelvorm, waarbij tennis, bewegen en het verbeteren van je conditie en natuurlijk spelplezier centraal staan.

De bekende regels worden naar wens aangepast:

• dubbelspel op enkelveld
  • onderhands serveren
  • de bal mag twee keer stuiten
  • 40-40 = winnend punt
  • spelen met een groene bal, die zachter is en niet zo snel gaat.

Hoe ziet een speeldag er uit?

• je speelt op een vaste dag in de week: donderdag van 10 tot 12 of van 11 tot 13 uur
  • je speelt in een groepje onder leiding van Wim Gomersbach
  • je hoeft geen baan te reserveren, dat doet Wim
  • je doet eerst met elkaar een uitgebreide warming-up
  • je speelt daarna een paar verkorte sets OldStars tennis
  • na twee uur goed bewegen is er tijd voor koffie, of een broodje.

Hoe gaat OldStars tennis bij LTC Startbaan?

Je kunt op vier manieren OldStars tennis spelen bij LTC Startbaan:

• je bent lid van LTC Startbaan en je wil naast je bestaande lidmaatschap aan OldStars tennis deelnemen. Je betaalt naast de contributie aan LTC Startbaan €80. Voor 2024 is dat dus €230 + €80 = €310.
  • je bent lid van LTC Startbaan en wil alleen OldStars tennis spelen. Je betaalt €135.
  • je bent lid van een andere tennisvereniging. Je betaalt €135, min €10 = €125, naast de contributie aan jouw eigen club. (Het KNLTB-lidmaatschap van €20 wordt verdeeld over beide clubs waar lid van bent.)
  • je bent geen lid van een tennisvereniging en betaalt €135. Je wordt dan wel automatisch lid van LTC Startbaan, omdat je in verband met verzekeringen alleen op de buitenbanen kunt spelen met een lidmaatschap.

Meteen aanmelden of eerst een proefles?

Schrijf in of kom eens langs om te kijken of mee te doen! Je bent nooit te oud! Aanmelden kun je via deze pagina.  Wil je eerst een proefles of heb je vragen, stuur dan bericht aan Marga Moeijes.

Lees hier een mooi artikel over OldStars tennis bij subsidiegever Zorg en Zekerheid

OldStars tennis wordt mede mogelijk gemaakt door: