Voorjaarscompetitie

Inschrijving 2024 is gesloten

Wedstrijdjes spelen is dé manier om tennis onder de knie te krijgen. Tijdens de KNLTB voorjaarscompetitie wordt er voor ieder niveau en voor iedere leeftijdscategorie competitietennis aangeboden. De competitie voor de jeugd is zo ingericht, dat kinderen met en tegen leeftijdsgenootjes spelen die ongeveer net zo sterk zijn als zij. Iedereen is welkom om mee te doen, beginnende én ervaren spelers. Je wordt door de trainers ingedeeld in een team dat past bij jouw niveau. Kijk hier voor meer informatie over de KNLTB competitie.

Tenniskids competitie t/m 12 jaar

De Tenniskids competitie is een onderdeel van Tenniskids. Dit programma voor kinderen tot en met 12 jaar is helemaal afgestemd op de leeftijd en mogelijkheden van kinderen. Daardoor leren ze razendsnel tennissen. Vier kleuren brengen de vooruitgang van een kind in kaart: Blauw, Rood, Oranje en Groen. Bij iedere kleur horen andere leeftijden, baangroottes en balsoorten. De kinderen die spelen in Rood, Oranje en Groen kunnen meedoen aan de Tenniskids competitie

KNLTB Junioren competitie 11 t/m 17 jaar

Kinderen in de leeftijd van 11 t/m 17 jaar kunnen meedoen aan de KNLTB Junioren competitie. Deze competitie bestaat uit de Junioren competitie 11 t/m 14 jaar en de Junioren competitie 13 t/m 17 jaar.  Zij spelen 7 keer op zondag tegen teams van andere clubs. De ene keer bij LTC Startbaan, de andere keer bij de andere club. De trainers maken de indeling van de teams.

Speeldata 2024

Let op! Competitie speel je in teamverband, dat betekent dat je op alle speeldata beschikbaar moet zijn als je je inschrijft.

• Maandag 1 april (2e Paasdag)
  • Zondag 7 april
  • Zondag 14 april
  • Zondag 21 april
  • Maandag 20 mei (2e Pinksterdag)
  • Zondag 26 mei
  • Zondag 2 juni

Inhaaldagen:

• Zondag 28 april
  • Zondag 9 mei
  • Zondag 9 juni

Wat wordt er gevraagd van de ouders tijdens de competitie?

De voor- en najaarscompetitie en alle andere jeugdactiviteiten van LTC Startbaan waaronder de toernooitjes, de clubkampioenschappen en de organisatie van de competitie worden door de Jeugdcommissie georganiseerd. De Jeugdcommissie bestaat uit een aantal leden die zich hier geheel vrijwillig voor inzetten. Zonder de hulp van de ouders kunnen we deze activiteiten niet organiseren. Ook tijdens de competitie is de hulp van de ouders dan ook zeer gewenst.

Bij de jongste jeugd helpen de ouders mee met het opzetten van de netjes, het serveren van limonade in de pauze en waar nodig met de puntentelling. Naderhand dient alles weer opgeruimd te worden, ook hierbij vragen wij de ouders om medewerking.

Bij de groene en gele teams krijgt ieder team een teamcaptain toegewezen. Dat is een ouder van één van de teamleden. Voordat de competitie begint is er een informatie avond waar alles wordt uitgelegd. Samen met je kind verzorg je de communicatie binnen je team en met de tegenstanders. Verder zorg je bij thuiswedstrijden voor een prettige ontvangst op de club tijdens de competitiedagen. We hopen er samen weer een mooie competitie van te maken!