Padel op Startbaan

Padel op Park Startbaan

Welkom op de speciale Padelpagina van LTC Startbaan

Padel is de snelst groeiende sport in Nederland en we zijn dan ook blij dat er in 2021 twee schitterende padelbanen op ons tennispark zijn aangelegd. We hebben gemerkt dat steeds meer tennisleden gebruik maken van deze banen en dat de ‘Padelcommunity’ ook binnen onze tennisverenging aan het groeien is. Dit komt mede doordat Padel niet alleen leuk is voor geoefende spelers, maar juist op elk niveau gespeeld kan worden.

Moet ik over een eigen racket beschikken?

Niet per se, tijdens het reserveren kun je ook aangeven of je een racket wilt huren. De kosten zijn €2,50 per racket. Of je huurt het ter plekke bij de bar. Ballen zijn niet te huur en alleen bij de bar te koop. We adviseren je echter om als premiumlid een padelracket aan te schaffen. Vanaf €70,- heb je bij Rojo Racketsports al een prima (starters)racket. We hebben als vereniging bovendien regelmatig verenigingsacties met deze leverancier.

Kan er met slecht weer gespeeld worden?

Nou en of, dat is het mooie van Padel. Als bij slechte weersomstandigheden de tennisbanen onder water staan, kun je in principe bij Padel gewoon spelen. Het hemelwater wordt goed afgevoerd middels een ingenieus drainage systeem. Bijkomend voordeel: je hebt ook minder last van de wind. Alleen bij een flinke stortbui of onweer is het beter om even een p(l)as op de plaats te maken.

Waar kan ik meer over spelregels te weten komen?

Bij allebei de padelbanen vind je een bord met de belangrijkste spelregels. Uitgebreider info kun je ook hier vinden.

Wordt er ook lesgegeven door een Padeltrainer op ons Park?

Jazeker. Sterker, we hebben één van de beste trainers van Nederland op ons park rondlopen: Zar Lasahido. Zar geeft les aan beginnende en gevorderde padelspelers en is bereikbaar via padel@parkstartbaan.nl. Dat kan voor een enkele les tot aan een pakket van 10 lessen waarbij alle slagen en situaties aan bod komen. De ervaring leert dat voor trainen een groepsgrootte van 4 spelers het beste werkt. Meer informatie hierover vind je ook op de site van Park Startbaan. Leuk weetje: Zar zit inmiddels ook het nationale Padel team van Indonesië!

Kan ik mee doen aan toernooien en/of competities?

Deelnames aan de diverse padelcompetities (voorjaars-, zomer-, winter-) worden onder de vlag van Park Startbaan aangeboden. Ook staat Padel nu jaarlijks op het menu van het Royal Coster Diamonds Open Startbaan Toernooi.