Annemiek Borkink trofee

Op 30 maart 2024 is de Annemiek Borkink trofee door trainer Wim Gomersbach uitgereikt aan Prisha Kapoor tijdens het Openingstoernooi!

Annemiek Borkink is een van de vele vrijwilligers die onze vereniging jarenlang heeft geholpen. Zij is tussen 1982 en 1994 maar liefst twaalf voorzitter van de Jeugdcommissie geweest. Daarnaast heeft zij nog talloze andere zaken voor de tennisclub gedaan, onder meer bij het Open Startbaantoernooi en als websitebeheerder.

Bij haar vertrek uit de Jeugdcommissie is een passend afscheidscadeau gevonden in de vorm van de Annemiek Borkink trofee. Een prijs die een jeugdlid kan winnen door zich op een positieve manier te tonen binnen de vereniging. Niet zo zeer door wedstrijden te winnen, maar vooral door sportiviteit te tonen, aardig te zijn, af en toe eens een handje te helpen bij de organisatie en dat soort zaken. Net zoals Annemiek en de vele andere vrijwilligers binnen deze vereniging. De Annemiek Borkink is daarmee dus een eerbetoon aan alle vrijwilligers! De winnaar wordt jaarlijks bepaald door de trainers, in overleg met de jeugdcommissie.

De eerste Annemiek Borkink trofee is in 1994 uitgereikt aan Tjeerd van Markesteijn. De jeugdleden van nu waren toen nog niet eens geboren! Gelet op deze historie is het een grote eer om de trofee te winnen.